sofialindfors

måndag igen..

Kategori: Förälder

Så var veckans minst inspirerande dag här igen, vilket betyder att det är hela 5 dagar kvar till helg. Jag har ju visserligen "helg"hela veckorna, men det är givetvis så mycket roligare när Johan är hemma på dagarna och vi kan umgås hela familjen..
Jag har förresten varit och lämnat in Vilgots dagisansökan, och det är tänkt att han ska börja den 2 maj, då jag börjar att jobba igen.Det ska bli spännande att se vart vi blir placerade. Eftersom jag är och hämtar dagisbarnen till barntimmen via jobbet, så har jag ett hum om var jag helst skulle vilja ha lilleman, men jag antar att vi glatt får nöja oss med det vi får.. Förra året ska ju tydligen ha varit ett baby-boom-år i malå kommun, så det är bara att hålla tummarna för att det finns plats för alla barn. 
 
Annars är det som lugnt och skönt här hemma, julen är bortstökad sen ett tag tillbaka, vilket jag anser är väldigt skönt och nu får gärna våren/sommaren komma smygandes. 
Lilleman pinnar på för fullt i huset, och för några dagar sen klättrade han upp för hela trappan helt för egen maskin, med en orolig mamma i hälarna så klart men det gick väldigt bra och fort.. Han säger nu även 3 ord, "papp papp" "mamm mamm"  och"hej", ibland samtidigt som han höjer ena armen i luften.. Han har även lärt sig att "fladdra med läpparna" med hjälp av fingrarna, som låter hur gulligt som helst! Det enda problemet som vi har just nu är somnbristen, vilket beror på en liten kille som vaknar mitt i natten och inte vill soma om. Vi har haft som (o)vana att lägga honom i våran säng då han vaknat, men nu försöker jag avvänja honom vi det eftersom vi inte känns ha en nog stor säng för 3. Dessutom tycker jag att det är lika bra att kämpa med honom medan jag fortfarande är mammaledig, och inte behöver så mycket sömn... 
 
För mig går det faktiskt framåt, då jag tappat kilona som kom över mig kring jul/nyår. Nu är det bara 8 kvar innan målvikten, och det känns ju inte så farligt ändå. Det gäller bara att komma igång på riktigt med träningen, vilket i och för sig är svårt när man har småbarn som tar upp den mesta tiden, som egentligen också är ganska bra eftersom man inte hinner med småätandet om dagarna..
 
Jag lägger in lite bilder, eftersom kameran snart sprängs...
 
Lilleman provkör julklappen från faster Sara
ser gott ut, får man smaka?
Vilgot skakar galler...
 
Provspelar julklappen från mamma o pappa.

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Åh, så sjukt duktig du varit Sofia! 8 kilo till sommarn klarar du, jag minns ju bara vilken vinnarskalle du hade på tiden vi simmade :D 8 kilo, förstå! Det är ju inget, du är jätte duktig verkligen! Kramar

    2013-01-14 | 15:36:04
    Bloggadress: http://Linneajhn.blogg.se
  • eva lindfors säger:

    Du är duktig Sofia " på det mesta" :)

    2013-01-14 | 19:21:40

Kommentera inlägget här: