sofialindfors

Helgens målning

Kategori: Renovering

Ja, jag fick ett sånt där typiskt "Sofia-il" i fredags på väg hem från svärfars, och tänkte att nu ska jag måla köket! Visst, det var väl ganska mysigt från första början, men för mig var det mest sommarstugekänsla över det. Johan och hans förra flickvän flyttade in i huset för ca 9 år sen, och började renovera så som dom ville ha det. Sen jag flyttade in har jag och Johan gjort om det mesta till vår stil, och nu var det bara köket och hallen på nedervåningen kvar. (Och förstås lite av renoveringen uppe, som förhoppningsvis blir klart till våren)
 
Nu är köket iallafall färdigt, eller nästan... Det är svårt att sluta när man väl har börjat, så nu har vi bestämt att måla om skåpluckorna igen, till grått. Men det blir nog inte förrän till sommaren kanske..
 
 
Jag hade tydligen inte så många bra bilder från vårt gamla kök, men typ såhär såg det ut. Boaseringen och hörskåpet var träfärgat, övriga väggen var blå.. (Luckorna är numera vita med svart ram runt)
 
Ett väldigt tjusigt klassiskt hörnskåp som jag ärvt efter min kära farbror, men jag tyckte att det skulle göra sig bättre i vit kostym.
Blev faktiskt otroligt nöjd!
 
Har inte hunnit ta några bilder på renoveringen av hallen uppe än, men det kommer!

Kommentarer

  • eva lindfors säger:

    Det blev så fint , men tavlan på sista kortet missade jag i dag :)

    2013-01-23 | 22:05:16
  • Sara säger:

    Men gudars så mkt bättre det blev i köket! Fattar inte att både brorsan och Jon gillar den där bastukäslan haha Ja så kanske de flesta karlar tycker vid närmare eftertanke ;P

    Svar: Kul att du håller med mig ;) Alltså nog är det lite mysigt ändå med träfärgat, men inte i ett kök. Där vill jag ha det ljust och fräscht! Får se om jag lyckas övertala Johan så att jag även får måla om i hallen, men det ska nog gå bra :) Också är det skoj att jag får sätta min egen prägel på huset.. :)
    Sofia

    2013-02-11 | 12:41:45

Kommentera inlägget här: