sofialindfors

2 händelserika år tillsammans

Kategori: Livet

Idag den 9onde april, var det exakt 2år sedan jag och Johan hittade till varandras hjärtan. Under den tiden har vi hunnit bo med varann i lägenhet, även flyttat ihop i hus, renoverat snart hela huset, fått världens finaste son, och köpt ett nytt hus... Man kan väl kanske säga att vi är ganska effektiva.. På flyttsidan hoppas jag verkligen det blir lugnt efter att vi gjort i ordning i Malå och flyttat in där. Sedan vill jag inte flytta något mer! 
För övrigt är det full rulle här hemma, ja inte just för tillfället då Vilgot ligger och sussar vilket han verkligen behöver nu när han har börjat gå mer och mer.. Igår kväll fick han ett ryck och gick nästan konstant, mellan möbler, mellan jag och Johan och fick även för sig att klättra upp på fåtöljen vi har i tvrummet. Så nu får mamma och pappa vara oroliga ett tag. (rättare sagt hela livet)
Förra veckan hände en liten insident i badrummet då lilleman skulle bada. Jag hade som vanligt vridit igång vattnet, och la slangen i baljan för att fylla den. Sen gick jag ut ur rummet för att göra något i vardagsrummet. Efter några minuter hör jag en väldigt glad liten kille från badrummet som tjuter av glädje. När jag då kommer in står slangen bokstavligt upp och sprutar runt i hela rummet, det har därför blivit en rejäl sjö på golvet där lilleman sitter och plaskar och pratar för fullt.. Det var bara att lägga en hel hög med handdukar på golvet och sen göra ett nytt försök, fast då höll jag själv i slangen.
 
Idag kommer mina kära föräldrar och hälsar på, så jag ska passa på att småstäda lite nu medan pojken sover. Jag har även precis slagit in en liten symbolisk present till Johan, inget märkvärdigt men det är väl ändå tanken som räknas!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: