sofialindfors

"Ah, jag slänger in lite Bryan Adams"

Kategori: Livet

Häromkvällen hittade jag mina kära sambo på övervåningen i full gång med att fylla usb-minnet i bilen med ett gäng låtar. Jag förstod att det mestadels var rockabilly som fördes över, så jag bad honom att även lägga dit några låtar som är lite mer i min smak. Nu har vi ju faktiskt levt ihop i snart 2 år, så jag tycker att han borde lärt känna min musiksmak vid det här laget. Ja iallafall, så fick jag köra seat idag där vi har usb-minnet, och jag började bläddra bland rockabilly- och hillbylåtarna....
Tills jag äntligen hittade något som lät annorlunda, ja då hade Johan slängt in 3 Bryan Adams låtar mitt i allt bland alla hans låtar, som att han tänkte "Ah, jag slänger in lite Bryan Adams så blir hon nog nöjd, alla tjejer lyssnar väl på honom"! Hrrrrm!... Inget ont mot Adams, men han spelar verkligen inte min typ av musik. Jag lyssnar visserligen på det mesta, och hans summer of 69 har väl alla någon gång diggat, men njaa, han är lite för smörig för min smak.. Och jag tycker absolut att Johan kunde lagt in något annat, som han vet att jag tycker om.. Jag menar, det är många låtar som han vet att vi båda tycker om som han har på datorn där uppe, jag har dessutom aldrig lyssnat på Bryan Adams när Johan varit närvarande.. Haha, jag fårväl ge igen vid något tillfälle! 
 
Ja, det var dagens i landsproblem (inlandsproblem). Nu till något lite vardagligare och mindre spännande för er att läsa kanske. Jag och Johan har fixat ett nyårslöfte, som vi visserligen har hunnit bryta 3 gånger sen i tisdags, men jag tycker ändå att det är bra att ha något att sträva mot. Godisförbud, och minskat intag av läsk, fikabröd och annat gott. Förhoppningsvis kan jag gå ner de onödiga pluskilona som ramlade på mig under jul/nyår. Mitt mål är åtminstone att nå 75kg innan sommaren, men vi får väl se. En ny bikini till årens sommardopp hade inte varit helt fel.. 

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    You go giiirl! Klart du klarar det till sommarn, du har ju bärt ett barn i nio m

    Svar: tack vännen för ditt puschande! Det behövs verkligen :)
    Sofia

    2013-01-07 | 21:21:51
    Bloggadress: http://Linneajhn.blogg.se
  • Linnéa säger:

    *månader! Du klarar det :D Många kramar

    2013-01-07 | 21:22:51
    Bloggadress: http://Linneajhn.blogg.se

Kommentera inlägget här: