sofialindfors

"du har plats nr 376 i kön"

Kategori: Allmänt

Jag ansökte om föräldrapenning bara fram till den 15e denna månad, eftersom vi har tänkt ta ut några dubbeldagar jag och Johan. Nu blev det bestämt att han ska vara ledig på torsdag (alltså den 14e) och därför försökte jag ringa försäkringskassan nu på morgonen för att ändra mina dagar. Jag blev inte direkt glatt överraskad när det visades sig att jag bara låg nummer 376 i kön, 30 minuters väntetid.. Jippie!! Då är det ju tur att man kan välja återuppringning, så nu sitter jag och väntar på samtal från dem medan lilleman ligger och sover.
Han bestämte sig för att vakna kl 5 imorse och efter det vet jag inte hur mycket han har sovit, men han har inte snålat på gäspningar och gnuggningar i ögonen nu på morgon. Efter badet imorse har det i princip bara varit grin och gnäll, därför fick det bli en tidig sovstund för honom..
 
I övrigt är det lugnt och skönt här hemma, hoppas på att matgruppen kommer från EM idag, nu har jag väntat tillräckligt länge tycker jag.. Det är alltid skoj med lite förändring, och köp av nya möbler.. synd bara att det ska kosta också :)
 
Någon som funderar på sotaryrket :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: